Trudne realia Polaków na zakupach

Zaskakujące jest to, że mało jest polskich firm, które potrafią podbić serca rodaków. Lokalny rynek w zasadzie w każdym segmencie zdominowany jest przez zagraniczne instytucje, albo wręcz ogromne korporacje, z którymi mały lokalny przemysł nie jest w stanie w żaden sposób rywalizować. Okazuje się jednak, że próby są podejmowane, ale wiele w tym wypadku zależy od świadomości zakupowej Polaków. Coraz częściej mówi się o tym, aby stawiać głównie na lokalny biznes i zapomnieć o imporcie towarów z takich krajów jak Chiny, które nie dość, że czerpią z naszego dobrobytu, a do tego oferują bardzo słabej jakości produkty. Cena w krajach rozwiniętych nie liczy się już tak bardzo jak jakość towaru i to jest coraz bardziej doceniane przez przeciętnego konsumenta. Okazuje się, że trendy zakupowe zmieniają się coraz szybciej, a świat pod tym względem dynamicznie się zmienia. Produkcja jest często przenoszona z Chin i innych krajów azjatyckich do takich państw jak Polska, które charakteryzują się lepszymi zasobami ludzkimi i o wiele doskonalszą jakością produkcji. Całe szczęście, że międzynarodowe koncerny zaczynają to doceniać. Wróży nam to dobrze na przyszłość.

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)